Αθηναϊκή κακομοιριά

Ο Νάσος Θεοδωρίδης μου θυμίζει πάντα τον Αϊνστάιν, τη ρήση του μεγάλου φυσικού για το σύμπαν και την ανθρώπινη βλακεία. Επειδή, τελευταία, μερικοί ασχολήθηκαν πάλι με τις απόψεις του εν λόγω μπροσουράκια, για το θέμα της 28ης  Οκτωβρίου, ανέσυρα από το αρχείο μου μια παλιά, πριν από έξι  χρόνια, απάντηση για παρόμοιας εμβέλειας νοητική κακοτεχνία, ίνα μη τι χείρω είπω.

 

Αθηναϊκή κακομοιριά

 

Το τι γράφεται κάποτε στις αθηναϊκές εφημερίδες είναι απίστευτο. Δοκησίσοφοι αναλυτές και θεωρητικοί, με ύφος και τσαμπουκά, παραθέτουν τα ιδεολογήματά τους, ερήμην των κειμένων και των μαρτυριών, προχειρολόγοι, χωρίς σεβασμό στα δεδομένα και τις  πηγές, χωρίς σεβασμό στους στοιχειώδεις κανόνες λογικής. Τακτικά την πληρώνει η Κύπρος από αυτές τις επελάσεις ανίδεων και χορτάτων γραφιάδων σε διάφορα έντυπα της Αθήνας. Πρόσφατα, φίλος από την Αθήνα, με πήρε τηλέφωνο και μου υπέδειξε το  κείμενο των Βωβού, Θεοδωρίδη, Μηλιού, στην εφημερίδα Αυγή. Είναι απαράδεκτο αυτό το άρθρο, μου τόνισε, πρέπει να απαντήσεις, εσύ ως Κύπριος ξέρεις καλύτερα να δώσεις τις πρέπουσες προεκτάσεις. Έγραψα την επιστολή που ακολουθεί στην Αυγή. Εξ όσων γνωρίζω δεν δημοσιεύτηκε ακόμη. Με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο την κοινοποίησα και σε μερικούς φίλους. Επειδή ένας απ’ αυτούς μου απέστειλε, από τις Βρυξέλλες, ερωτήσεις για το απόφθεγμα, που γράφτηκε με τον τρόπο του Ηρακλείτου, του απέστειλα σχετικές επεξηγήσεις. Παραθέτω και τα δυο ως τεκμήριο της πάλης ιδεών που διεξάγεται, και από το διαδίκτυο, για το θέμα της Κύπρου. Για την τάξη πρέπει να αναφέρω ότι καλή απάντηση στο ανεκδιήγητο κείμενο των τριών θεωρητικών της Αυγής δημοσίευσε στην εφ. Εποχή (Αθήνα,  Ιανουαρίου 2007) και ο Κύπριος Γ. Κολοκασίδης, μέλος του Πολιτικού Γραφείου του ΑΚΕΛ. Αντέδρασαν, λοιπόν, και Ακελικοί, για να καταλάβετε πόσα ανεκδιήγητα περιείχε το σημείωμα των τριών στην Αυγή.

Α) Επιστολή στην εφημερίδα Αυγή.

Αγαπητοί φίλοι της Αυγής

Διάβασα στις σελίδες της εφημερίδας σας (Αυγή, 24/12/2006, σ. 27) το άρθρο «Να αρθεί το εμπάργκο κατά της Βόρειας Κύπρου» (υπογράφουν: Σίσσυ Βωβού, Νάσος Θεοδωρίδη και Γιάννης Μηλιός) και χάρηκα που στο έντυπό σας επιτελούνται ρηξικέλευθες ιδεολογικές τομές που ανοίγουν νέους δρόμους στη σκέψη. Συγχύστηκα όμως λίγο ιδεολογικά από τις αναφορές των συντακτών ότι ο μόνος αληθινός διαχωρισμός που αξίζει να αποτελέσει διακύβευμα πραγματικής σύγκρουσης είναι ο ταξικός και ότι η Αριστερά πρέπει να αντιμετωπίζει τα θέματα μέσα από ένα ταξικό πρίσμα. Επειδή, όμως, ο Τούρκικος στρατός κατοχής (43 χιλιάδες στρατιώτες σε επιθετική διάταξη) δεν είναι ο Κόκκινος Στρατός,  ο Ταλάτ δεν είναι ο Λένιν ή ο Τρότσκυ της Κύπρου και η διεκδίκηση, εκ μέρους των προσφύγων, να επιστρέψουν στα σπίτια και τα χωράφια τους είναι μια γνήσια ταξική διεκδίκηση, πιστεύω ότι θα  ήταν καλύτερα αν  το δημοσίευμα διευκρίνιζε λίγο περισσότερο την ορολογία του. Μέχρι τότε ας εντρυφήσουμε στο ηρακλείτειο απόσπασμα «βλακείη μέζων ανθρώποισιν ανηθικότης».

Σάββας Παύλου

Β) Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο προς Βρυξέλλες

Γιώργο σε χαιρετώ. Καλή χρονιά.

Μπαίνω ολοταχώς στο απόσπασμα : Βλακείη μέζων ανθρώποισιν ανηθικότης.

Το μυαλό είναι το μεγαλύτερο δώρο της Φύσης ή του Θεού, είναι η υψηλότερη συμπαντική λειτουργία. Δεν είναι τυχαίο που η φύση το έβαλε στην σκληρή κρανιακή κάψα, για να το προστατεύσει καλύτερα. Ακόμη και ύστερα από εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια, όταν το σώμα και ο σκελετός του ανθρώπου διαλύονται, η κρανιακή κάψα παραμένει, ήταν το πιο σκληρό γιατί προστάτευε κάτι πολύτιμο.

Πιστεύω λοιπόν ότι: αφού το μυαλό επιτελεί την ανώτερη λειτουργία, τότε η βλακεία είναι ανηθικότης, (με θεολογικούς όρους) είναι αμαρτία, (με αισθητικούς όρους) η βλακεία είναι ακαλαισθησία. Ακόμη, γενικά, προδοσία του ανθρωπίνου είδους.

Το απόσπασμα είναι δικό μου, εντάσσεται στα λεγόμενα «ηρακλειτογηθή», τα τερπόμενα από τον Ηράκλειτο και τρεπόμενα στον Ηράκλειτο, που κατασκευάζω πότε πότε. Με τον τρόπο του Ηράκλειτου. Ηρακλειτογηθή = a la manière de Héraclite.

Λοιπόν: Βλακείη μέζων ανθρώποισιν ανηθικότης

Βλακείη, ιωνικός τύπος, κατά το Αθήνη [=Αθήνα].

Μέζων, ο τύπος στα αποσπάσματα του Ηρακλείτου αντί μείζων.

Ανθρώποισι(ν)   ο τύπος στα αποσπάσματα του Ηρακλείτου αντί ανθρώποις.

Και να σκεφτείς οι άνθρωποι θεωρούν τόσα πράγματα ανήθικα, από την ερωτική ζωή μέχρι τον τρόπο βίου, ενώ τη βλακεία δεν μπορούν να τη δουν στο πλαίσιο αυτό.

Αυτά, λοιπόν, σε χαιρετώ και, παρά τη συσσώρευση τόσης βλακείας, …θα περάσουμε.

Με την αγάπη μου πάντα.

Σ.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: