Ξύρισμα

1. Ξύρισμα στην Πράσινη Γραμμή

2. Εγώ φταίω α’

3. Εγώ φταίω β’

4. Ο Μικρός Ήρως και η Κύπρος

5. Μηδείς ανιστόρητος εισίτω

6. Δεξιοί και αριστεροί μάγοι

7. Η δύναμη των λέξεων και των όρων – συνταγματολογικά

8. Η ‘ἀνακάλυψη» των Τουρκοκυπρίων

9. …Τη δεύτερη φορά σαν φάρσα

10. Χωριά ‘Ποτέμκιν’ στη δημοσιογραφία

11. Παιγνίδια στην άμμο

12. Η νέα δολοφονία των πέντε αιχμαλώτων α’

13. Η νέα δολοφονία των πέντε αιχμαλώτων β’

14. Τουρκική πολιτική και αγνοούμενοι


1. ΞΥΡΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΣΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ

Πρόσφατα, χαλκέντερος της δημοσιογραφίας θεράπων, μας αποκάλυψε ότι η Βρετανική πρεσβεία του υποδείκνυε και τον πίεζε να πάει ως αρχισυντάκτης της εφημερίδας στην Πράσινη Γραμμή και μαζί με έναν Τουρκοκύπριο δημοσιογράφο, εκπρόσωπο εφημερίδας που κυκλοφορούσε στα κατεχόμενα, να φυτέψουν εκεί δυο δέντρα. Μεγάλος ο συμβολισμός αυτής της εκδήλωσης, κατά τους Βρετανούς που είχαν αυτήν τη φαεινή ιδέα: «Δύο δημοσιογράφοι, εκπρόσωποι των δύο εν διαστάσει κοινοτήτων της Κύπρου, φυτεύουν δέντρα στη Γραμμή αντιπαράταξης, ίσον η πράσινη  ελπίδα που φυτρώνει και καλύπτει τις αντιπαλότητες, τα μίση και την εχθρότητα και έτσι προοιωνίζεται μέλλον φωτεινό και εδεμικό».

Πράγματι, η Πράσινη Γραμμή έχει γίνει το κέντρο ποικίλων παρόμοιων εκδηλώσεων, που θεωρούνται ότι δημιουργούν το καλό κλίμα, εξαποστέλλουν μηνύματα που βοηθούν τη λύση, εκφράζουν τη νέα προσέγγιση του Κυπριακού που θα φέρει οσονούπω καρπούς. Στην Πράσινη Γραμμή πετούν  περιστέρια, πετούν χαρταετούς, πετούν μπαλόνια, ζωγραφίζουν και χορεύουν, γίνονται ακόμη ποικίλες παρόμοιες εκδηλώσεις ων ουκ έστι αριθμός.

Έμπλεος αυτού του πνεύματος εκδηλώσεων εκατέρωθεν της γραμμής αντιπαρατάξεως κάποιος θα μπορούσε να προτείνει μια εκπληκτική ιδέα που θα σημάνει και θα συμβολίζει τόσα πολλά: Κοινό ξύρισμα στην Πράσινη Γραμμή. Δηλαδή: Θα μεταβούν στην Πράσινη Γραμμή Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι κουρείς με τα σύνεργά τους, πετσέτες, ξυράφια, κρέμες ξυρίσματος, ένα κάθισμα κι έναν καθρέφτη. Θα εγκατασταθούν οι Ελληνοκύπριοι κουρείς στη μια πλευρά της γραμμής αντιπαράταξης και οι Τουρκοκύπριοι στην άλλη. Εδώ πρέπει να προσέξουμε το θέμα της πολιτικής ισότητας. Επειδή οι Ελληνοκύπριοι κουρείς είναι πολυπληθέστεροι, πρέπει ένας μηχανισμός ελέγχου να μη επιτρέψει να εγκατασταθούν περισσότεροι στο εμπνευσμένο αυτό συμβάν, αλλιώς χάπενινγκ. Όσοι Τουρκοκύπριοι τόσοι και Ελληνοκύπριοι κουρείς. Οι πολίτες της Κύπρου θα μπορούν δωρεάν να καθίσουν στην καρέκλα, μπροστά στον καθρέφτη, για ξύρισμα. Όμως ο κουρέας θα τους ξυρίζει μόνο το ένα μάγουλο, για να τελειώσουν θα μεταβαίνουν στην αντίπερα πλευρά και εκεί ο Τουρκοκύπριος κουρέας θα τους ξυρίζει το άλλο μάγουλο και θα τελειώνουν. Η ολοκλήρωση του ξυρίσματος λοιπόν θα γίνεται με την πρόσθεση της εργασίας δύο κουρέων. Αντίστοιχα οι Τουρκοκύπριοι θα ξυρίζουν το ένα μάγουλο τους σε κάποιο Τουρκοκύπριο κουρέα και θα έρχονται προς εδώ για τα περαιτέρω, θα στρέφουν «την ετέραν παρειάν» στον Ελληνοκύπριο κουρέα για να τελειώσει η δουλειά.

Το θέμα θα προκαλέσει συναισθηματικούς κραδασμούς και ρίγη συγκινήσεως λόγω της τεράστιας συμβολικής συμπύκνωσης που θα αποστέλλει. Μπορούμε από κοινού να τελειώσουμε τη δουλειά θα λέει ένδακρυς η στρατωνισμένη πολιτική μαρίδα, είδες η συνεργασία τι κάνει!!!.

Ποιητές θα γράψουν τα διατεταγμένα ποιήματά τους, γεμάτα αίσθημα και πολιτική συνθηματολογία, ποιήματα που πάντα το κυπριακό κατεστημένο τα πρόβαλλε και τα επαινούσε, θα μιλούν για το πνεύμα συμπόρευσης και την αλληλοκατανόηση «μεταξύ των δύο κοινοτήτων», για τον κοινό στόχο και την κοινή προσπάθεια που φέρνει αποτελέσματα. Άλλοι δημοσιογράφοι θα μιλούν για την «κυπριακή λύση» στο θέμα του ξυρίσματος, θα τονίζουν λυγμικά και αποκαλυπτικά: «Είδατε που χρησιμοποιούσαν τα ίδια εργαλεία, είδατε που Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι ξυρίζουν με τον ίδιο τρόπο!!! Δεν διαφέρουμε σε τίποτα, άρα και στο Κυπριακό….» και θα ακολουθούν τα συνεπαγόμενα πολιτικά συμπεράσματα.

Επειδή όμως ουδείς θα λέει για το πολιτικό συγκείμενο στο πλαίσιο του οποίου θα ζουν οι πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας, για τις αρχές και αξίες που θα καθορίζουν το πλαίσιο λύσης, αν και κατά πόσον τα ανθρώπινα δικαιώματα θα είναι σεβαστά και αδιαπραγμάτευτα και, ακόμη, επειδή ο Κωνσταντίνος Γιαγκουλλής στο βιβλίο του Θησαυρός κυπριακής διαλέκτου, (Λευκωσία 2005), επεξηγεί το ξουρίζω με τα ακόλουθα: «ξυρίζω, μεταφορικά  δουλεύω κάποιον λέγοντάς του ψέματα», θα έλεγα προς τους ιθύνοντες και τους θιασώτες όλων αυτών των εκδηλώσεων: Φτάνει πια αυτό το ξούρισμα, μας έχετε κατακόψει.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: